woensdag 14 maart 2018

Alweer pasen!

En dan is het alweer Pasen in 2018! Wat gaat de tijd toch snel he. Voor je het weet moeten wij alweer kerstkaarten maken hahaha....


Nee, wil ik nog niet aan denken hoor! We gaan eerst naar de Lente uitkijken en daarom is onze opdracht een paaskaart maken. Maarja...stel je hebt niks met Pasen althans niks met paaskaart maken en je hebt dus geen spullen voor Pasen, zoals ik. Dan ga je "creatief" te werk en dat heb ik gedaan.



Ik heb een kaart gemaakt dat 13.5 x 13.5 cm is. Waarop ik een effen DSP papier naar keuze heb opgeplakt van 13 x 13 cm. Van dit zelfde papier heb ik een rondje uit gestanst met een doorsnee van 7.5 cm.
Op dit rondje heb ik met witte inkt van Hero Hues ( ik had pas gelezen over het verschil van witte inkt maar sorry helaas kan ik het niet meer terug vinden, oops!) en de stempel van Action (die leuke met die kleine tekst die je niet kunt lezen hihi) op dit rondje gestempeld.


Ik heb een DSP papier gesneden van 10 x 10 cm waar ik een rondje uitknip of uit stans. Ik heb dit gedaan met een cirkel mal die een doorsnee heeft van 7.5 cm. Deze cirkel heb je met deze kaart niet meer nodig.
Ik heb met een ronde mal doorsnee 4 cm een rondje gestanst op wit papier. Dit wordt het gezichtje van de Paashaas. Maar ik heb nog geen ovalen mallen dus hoe krijg ik die oortjes dan? Dan moet je even Googelen en zo vond ik een paar oortjes die ik heb uitgeknipt. De oortjes en gezichtje heb ik getekend met een dunne zwarte stift.
Dan voor de label (ook heb ik geen paastekst stempel) heb ik zelf een tekst op Word getypt, uitgeprint om de juiste grootte te bepalen, op de tekst van printpapier een stukje cardstock geplakt, weer door de printer en klaar is mijn zelf gemaakte label.

Nu gaan we de kaart verder op bouwen. De oortjes heb ik aan de achterkant van het gezichtje geplakt. De kin heb ik aan de achterkant geplakt van het DSP papier in het rondje. Aan de achterkant van het DSP papier heb 2 lage foamtape geplakt omdat ik vond dat het niet hoog genoeg was. Het losse rondje heb ik weer op een stukje van het foamtape geplakt aan de achterkant. Zo krijg je een verhoging te zien van de Paashaas, de achter grond en het rondje.


Daarna het DSP papier erop geplakt en als laatste een lintje erop geplakt met mijn lijmpistool. Ik heb HIER de link hoe je een strikje maakt maar ook een dubbel strik kan maken.

Ik heb jullie hier laten zien dat er altijd een creatieve oplossing te vinden is wanneer je een bepaalde stempel niet in huis hebt.


Missie geslaagd vind ik!
Wat vinden jullie ervan?


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===


In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier/ Paper *
Witte cardstock || Effen cardstock|| Action DSP papier

* Snijmallen/ Dies
Nellie Snellen || Multi Frame Dies Cirklar MFD 055

* Inkt / Ink*
Hero hues || witte pigment inkt

 *Overig/Rest*
Wit lint



4 opmerkingen:

  1. Héél leuk gedaan.
    Zo lief, dat Paashaasje wat even nieuwsgierig komt kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Daphne. Ja ik moest iets verzinnen omdat ik niets heb van pasen.

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Daniëlle
    Ja hoor ik vind dit kaartje heel leuk gelukt, heel grappig zoals je het haasje door het gat laat kijken en de kleurencombie vind ik óók erg mooi!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===