donderdag 14 december 2017

Kerst en scheerschuim!!

Ik vond het zo leuk het video filmpje dat Sandie plaatste in Creatieve Hobby Tips, dat wilde ik zelf ook eens uitproberen. 😊





" De kaart "

Voor mij was het de allereerste keer dat ik gewerkt heb met scheerschuim! Nou ik kan je zeggen: "Kei leuk om te doen!". Om de uitleg niet te lang te laten worden heb ik het filmpje van Kim Jolly, op het YouTube kanaal van Splitcoast Stampers, nog even voor jullie hieronder geplaatst.
Nadat ik alles klaar heb gezet begon het grote avontuur. Het is net als Kim zegt: "It`s like putting icing on a cake!",  en dat kan ik goed. Jaren taart gebakken met natuurlijk Icing on top....

Ik ga het zeker nog eens doen, kijken of het met andere kleuren ook zo leuk is..

Als eerste ben ik begonnen met proef stukjes. De truc bij het maken van deze kaart is je stempelblok goed te be-inkten met de kleur die je gebruikt. Scheerschuim maakt de kleur namelijk lichter.

De inkt/scheerschuim aan gebracht op de kaart de kaart goed drogen met de heat tool.

Daarna de de sterretjes gestempeld  zowel met zwarte inkt als met de Versamark voor te embossen.

Nadat alles bevestigd is op de kaart heb ik de zilvergrijze make-up poeder gebruikt voor het erg witte midden gedeelte om een meer geheel te krijgen. De kaart heeft nadat hij droog voelt de kaart zijdezacht aan.

Als laatste heb ik het randje getekend om de kaart heen.

Wie van jullie gaat dit uitproberen!!

"De HA webwinkel “  is bezig te verhuizen naar een beter programma ,  hij is nog niet operationeel, bij interesse van gelijste producten kunnen er bestellingen geplaatst worden, via sales@hobbyalternatief.nl Zodra de winkel open is krijgen  jullie van ons  nader bericht hierover.


LIJST VAN PRODUCTEN
Papier:
Beurs, basiskaart 13x13cm; aquarelpapier 12,5x12,5cm; restje zwart 
Snijmallen:
Marianne Design, Creatable Merry Christmas LR0225
Stempels:
Craft Sensations, Kerst serie 2014 sterretjes 
Inkt:
Tsukineko, VersaMark; Memento Tuxedo Black MD900
Embossing:
Kippers Hobby Mboss, White Glitter 390113; Silky Gold 390104|
Pennen/ Stiften/ Potloden:
Sud, Sparkly Gel Marker zwart 
Overig:
WRMK, Precision Press || Joy!Crafts, Distress tool || Vaessen Creative, Heat tool || Nellie Snellen, dubbelzijdige tape || Max & More, Make-up poeder || Dio, Scheerschuim || Acrylblok || Plastic Bakje || Oud bankpasje || Keukenrol || Plastic sheet || Sprayflesje met water

4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita,
    leuk zeg deze techniek met een mooi resultaat!
    Liefs martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Martha, het is zo leuk om te doen, ik ga het zeker weer gebruiken voor de kerstkaarten van 2018.
      lieve groetjes, Anita

      Verwijderen
  2. Ik ga het vandaag nog proberen!!
    Heb nog een paar kerstkaarten nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Daphne,laat ze zien, zou het erg leuk vinden. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===