zondag 16 juli 2017

Sterkte vind je in een roos

Deze roos vind ik zo mooi dat ik hem wilde gebruiken voor een sterkte kaartje.

Je kunt deze  kaart ook heel goed gebruiken voor een 25 jarig huwelijk met andere kleurstelling en b.v. de roos in de knop erbij zetten.




De volgende producten zijn gebruikt:
  • Papier
    • Wibra licht beige met een patroon 
    • Boekenvoordeel zwart 
  • Snijmallen
    • Craft Sensations Clear Stamps & Cutting dies 
      • Roos
    • Nellie Snellen's 
      • Multi Frame Die - Decorative Rectangles 
  • Inkt
    • Versa magic 
      • GD-000-092 Cloud white
Het kaartje zelf is makkelijk te maken. De basis kaart is gemaakt van een patroon papier.

Ik heb een snijmal gebruikt om mee te embossen. Dit geeft een verrassend effect. Ik heb de vierde frame van buiten, uit het setje van Nellie Snellen genomen. Het is echt makkelijk om een snijmal te embossen. De volgorde van embossen met een snijmal:

  • plaat
  • emboss matje
  • papier
  • snijmal met de scherpe kant naar beneden
  • plaat
  • door de machine halen
Het is even uitproberen op welke stand je hem door de machine draait ( ik zelf heb een Pressboss van Nellie Snellen en heb hem op stand 13 gedraaid. Voor stans machines zonder verstelbare stand is het even uit zelf uitproberen welke samenstelling van je platen het beste is.

De roos heb ik 2 x op zwart papier gestempeld en uitgestanst. Van het tweede roosje heb ik het steeltje afgeknipt, en aan de onderkant foam blokjes gezet daarna op de andere geplakt.

De kaart is zo klaar je kunt de kaart natuurlijk voorzien van een mooie tekst stempel.
Tip: kijk eens welke leuke snijmallen je hebt deze kunnen bijna allemaal gebruikt worden om te embossen.

Vragen of tips laat gerust een berichtje achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===