zaterdag 3 juni 2017

Van het Limburgse land!

Het Limburgse land brengt veel lekkers op tafel, gisteren heb ik heerlijke aardbeien gekocht ze waren net geplukt. Verser dan dat? Kan echt niet.


Voor deze verrukkelijke jam heb ik de volgende recept gebruikt.

Ik heb ik 1 kilo aardbeien en 2 appels genomen. In de aardbei zit namelijk niet zo veel pectine. Anders moet je zoveel suiker toevoegen en dan is de jam niet zo lekker. 😉

De aardbeitjes en appels heb ik schoongemaakt en in stukjes gesneden. Vervolgens heb ik ze opgekookt met 1 pak van 500 gr gelei suiker.

5 min later is de jam klaar, en dan kun je de jam in gesteriliseerde potjes overdoen. Ik zet ze de eerste 10 min op de kop zodat het potje zich goed afsluit.

Zo als het spreekwoord gaat ! Een kind kan de was doen.😊

En we konden het niet laten vanmorgen natuurlijk het eerste potje open te maken voor bij het ontbijt. We konden echt niet wachten.

Voor het label heb ik de leuke aardbei stempel van Craft Sensations gebruikt .


Heb je nog tips ik hoor het graag, veel zomer groetjes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===