maandag 29 mei 2017

Vaderdag met een twist

Hoi Hoi,

Vandaag eens iets anders dan een kaartje voor Vaderdag dit keer een flessen label!





Lijst van gebruikte producten:


gebruikte producten
  • Papieren mal voor de flessen label
  • Action 
    • dubbelzijdige tape 
    • tacky glue 
    • foam
    • make- up poeder kleur glossy paars 
  • Papier 
    • creme kleurig en paars kleurig cardstock
  • Craft Sensations 
    • papercraft design blok 30.5 x 30,5
  • Darice  Embossing folder
    • Cheese and Wine
  • Ali Express snijmallen
    • top hat set van deze set heb ik  de bolhoed en de snor gebruikt
    • bow set
  • Boekenvoordeel 
    • Happy B -day set van deze set heb ik het rondje en Happy gebruikt
  • Dixi Craft - Die 
    • Alfabet
Laatst heb ik een patroon gekregen voor een flessenlabel, zoiets had ik nog nooit eerder gemaakt en het was even na denken over hoe ik het ging opbouwen.

Opbouw van de kaart gaat als volgt:

Je neemt het flessenlabelpatroon en brengt het over op het karton. Knip het uit en bewaar de stukken die je overhebt, ze komen nog van pas. 😉

Voor de flessenhals opening kun je ook andere ronde snijmallen/ ponsen gebruiken. Ik gebruikte de ronde snijmal van de Boekenvoordeel Happy b-day set. De doorsnee is 4,5 - 5 cm. Alles is mogelijk, als de flessenhals er maar door kan en blijft liggen op het dikste gedeelte van de fles.

Zo als je kunt zien op de foto heb ik de stukken die overgebleven zijn weer gebruikt voor de rechter punt en het rondje.

Het paarse papier heb ik door de embossing folder gehaald en rond om uit geknipt. Ik vond de kaas niet zo leuk er bij, die heb ik er afgeknipt.

Even bewerkt met de glossy make-up poeder het komt op de foto niet zo goed over maar in het echt geeft het een mooie afwerking.

Het crème kleurig papier voor het strikje, voor de hoed en snor heb ik een rest stukje van het paarse papier gebruikt.

Het is even een gepriegel voor alle letters op te plakken, wellicht heb je zelf een leuke stempel of een andere snijmal voor happy Father`s day dan is het zo gepiept.😊

Tips!!: Bij de plakken van losse letter zijn er een aantal tips die ik kan meegeven. Deze kreeg ik van Sandie.

  • Gebruik de plakrand van een plastiek inpak zakjes voor kaarten om de letters eerst gelijk te krijgen. Dit doe je in spiegelbeeld. smeer nu de lijm op de letters en transfer dit naar de kaart.
    • Als je reeds transferfolie hebt, kan je natuurlijk de letters gewoon op de plakgedeelte van de inpakzakje doen en dan de transferfolie erover en dan op de kaart.
  • Gebruik het karton/ papier waar je de letter van hebt gestanst om zo de letters makkelijker op plek te plaatsen.
  • Een pincet is hier altijd je vriend. Vingers en nagels is handig maar niet als dit komt bij letters plakken. hihihi


Hopelijk hebben jullie genoten van deze flessen label.

Tips, ideeën altijd welkom! laat gerust een berichtje achter.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===