vrijdag 26 mei 2017

3-in-1 Bewegende Pop-up kaart

Ik kom weer een beetje terug op de pop-up reeks wat ik een tijd terug ben begonnen. Vandaag heb ik een leuke drie-in-een kaart waar alle drie de kaarten een bewegende pop-up hebben.


Pop-up kaarten zijn eigenlijk erg makkelijk te maken als je de basis kent. De basis vouwen van pop-up kaarten kun je terugvinden op mijn blog door op de megatag Pop-Up te klikken.

Voor deze kaart maak ik gebruik van de parallelle- én V-vouw.

Bijna alle Producten, op een paar uitzonderingen na, die ik voor deze kaart gebruik zijn van Craft Sensations.

Weet je niet hoe de producten er uitzien kun je kijken naar deze video.



  • Papier
    • Basiskaart 13 x 13 cm (merk onbekend)
    • Basiskaart 12 x 12 cm (merk onbekend
      • ingekort tot twee keer 6 x 6 cm
    • Craft Sensations Happy Styling Design blok
      • Oplegkaarten 12,5 x 12,5 cm & twee keer 5,5 x 5,5 cm
      • Inlegkaarten 25,5 x 12,5 cm & twee keer 11,5 x 5,5 cm
      • Strookjes voorzijde van basiskaart 4 x 12,5 cm & 3,5 x 12,5 cm
      • Strookjes voorzijde van binnenkaarten 1,5 x 5,5 cm & 1 x 5,5 cm
  • Snijmallen
    • Craft Sensations Clear Stamps & Cutting Dies april 2017
      • Gekartelde cirkels
      • Ovale Tags
      • Vlinders 
  • Pennen/ Verf 
    • Staedtler Pigment liners 
    • Edding Brush Pens 
    • Craft Sensations 3D Pearl Paint 
    • Schjerning Glitter Effekt Liner
  • Versieringen
    • Craft Sensations Puffy Stickers
    • Craft Sensations Glitter Stickers
    • Craft Sensations Deco Borders
  • Hulpmiddelen 
    • Joy!Crafts Scoreboard & Envelopmaker
    • Pergamano Pincet
    • Rood tape
    • Scoretape
    • Ranger Glossy Accents


Hier volgen close-up foto's met opmerking erbij.

Omdat ik reeds een drukke achtergrond designpapier gebruik en de binnenzijde van de kaart eigenlijk het design is, hou ik de voorzijde rustig. Dit doe ik door strookjes papier met rustigere kleuren te bevestigen. 


Ik zorg er wel voor dat het designpapier allemaal terugkomt naar dezelfde kleuren van het achtergrond designpapier.

De Craft Sensations Glitter Stickers, Puffy Stickers en Deco Borders zijn genoeg om het plaatje af te ronden. 

Ik breng wel dezelfde kleuren en versieringen terug aan de binnenzijde. Daarmee zorg ik dat dit één geheel blijft. De kleinere kaartjes heb ik hetzelfde versierd als de voorzijde van de basiskaart. 


Aan de binnenzijde van de kleine kaartjes heb ik gewoon met eigen hand handlettering gedaan. 

Alle drie de pop-up elementen werken op een draai mechanisme. Dit doe je door een cirkel te stansen/ ponsen. Snij een keep tot in het midden. Vouw de een hoek om tot bij ongeveer 4 uur op de cirkel. Het gedeelte wat je omvouwt word bevestigd aan de rechterzijde van de v-vouw. 


Het is niet zo duidelijk te zien op de foto's, maar ik heb met de Glitter Effekt liner glitter aangebracht aan de binnenzijde van de kaart in het hart van de bloemetjes. De hoofd tag heb ik geverfd met 3D Pearl Paint, de vlinder gekleurd met Edding Brush pens en op beiden heb ik accenten aangebracht met Staedtler pigment liners
Tip: Omdat de kaart redelijk dik is van alle toevoegingen kun je kiezen voor de volgende mogelijkheden:
  • voeg een lint aan de buitenkant toe om een strik te maken.
  • Maak een extra flap met een magneet/ klittenband als slot.

Hier volgt een video met mijn handelingen. De video is wat langer omdat ik alle stappen duidelijk wil laten zien. Dit is wel een versnelde video maar niet zo snel dat dit niet gevolgd kunt worden. Ook is er veel weggeknipt, maar de belangrijkste handelingen laat ik zien.



Ik wens jullie een fijn weekend. Tips en reacties zijn uiteraard altijd welkom. 

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi sandie,
    Ook deze kaart in het echt mogen,
    Heel mooi gemaakt
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had ik toch aan je tijdens een workshop geleerd.... wel echt leuk te doen.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===