woensdag 24 augustus 2016

Gelliplate en 3D Pearl Paint Achtergrond

In een eerdere bericht gaf ik een idee van stempelen met de 3D Pearl Paint van Craft Sensations. Vandaag wil ik wat verder met dit idee. Ook wil ik jullie wijs hoe je de afdrukken op een kaart kunt verwerken.


Dit proces valt onder mono afdrukken (monoprint in het Engels), maar ook onder de "hide and seek" techniek van aquarellen. Dit is waar je een patroon zoekt in een afdruk. Dus is dit niet gepland.

Maar ik heb dit dus juist vooraf gepland. Van welke tinten verf en waar je de verf moet plaatsen op de Gelliplate. Toch is er een paar afdrukken dat ik dacht: "hey dat lijkt op.... ".

Voor de producten heb je niet veel nodig, maar je bent niet beperkt tot de producten wat ik gebruikte. Bijvoorbeeld:

  • Gelliplate van Gelli Arts
    • Gebruik harde plastic verpakking of een tasje als je plaat. Let er dan wel op dat het papier kunt glijden en je dan een ander ontwerp kunt krijgen.
  • Stempels
    • Ik gebruik stempels uit eerdere reeksen van Craft Sensations. Je kunt echt enige reeks gebruikt alsook andere merken. 
  • Papier
    • Voor papier gebruik ik WaterArt aquarelpapier van Kippers Hobby. Enige papier met zo min als mogelijk structuur werkt het best met dit type technieken. Dit komt omdat de verf moet kunnen bewegen en als je papier met structuur gebruikt is er een hindernis voor de verf om goed te bewegen. Soms kan dit goed uitpakt maar een andere keer niet zo goed. 
  • Inkt
    • Ik gebruik StazOn inkt met een reden. Dit komt omdat je met StazOn inkt op enige oppervlak kunt stempelen zonder dat dit afgeeft. Je kunt ook een andere inkt gebruik wat dezelfde karakteristieken heeft als StazOn inkt. 
    • VersaMark en embossingpoeder kan ook, maar dan zal ik aanbeveel om je heat tool vooraf goed te laten opwarmen omdat de hitte mogelijk blaasjes of structuur in de verf kunt maken.
    • Vermij pigment of inkt op waterbasis. 

Hier is close-up foto's van een paar kaarten wat ik met de afdrukken maakte.

Uitleg kaart van video

Deze twee moet ik nog verwerkt op een basiskaart, met verdere accenten.




Hier volgt de uitlegvideo.



"Dit is bijna weer lente, dus tijd om weer blij te worden....."

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie,
    wat leuk dat je die verf voor de gelliplate hebt gebruikt en de manier waarop vind ik ook zo mooi!
    Het resultaat is prachtig!!!
    Hele mooie kaarten heb je er mee gemaakt!
    Leuk en duidelijke uitleg via het filmpje!
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha,

      Danjewel. Dit product is echt zo leuk te gebruiken en ook goedkoop. hihihi

      Verwijderen
  2. :D

    Wel heel erg toevalling, ik heb voor week 37 ook 1 gemaakt met een "gelli" plate,
    heb alleen een alternatief ervoor genomen omdat ik geen gelli plate heb. ;)
    Ik zal even in mijn blog editor erbij zetten dat er bij jou een filmpje erover erbij staat/komt.

    Vind die met de zwaluw stempel heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is al een oud bericht, heb alleen op foute datum opgeslagen nadat ik dit bijgewerkt heb. hihihi

      Verwijderen
  3. Oh ik zie het nu ja. zo te zien was hij van maart 2017.
    Ik dacht al, die is druk bezig geweest met schrijven. hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===