woensdag 9 maart 2016

Tip! Resist techniek


Waterafstotende spray
Tijdens de verbouwing van mijn hobbyruimte kwam ik een spuitbus waterafstotende spray tegen voor laarzen.

Ik moet zeggen, toen ik het woord waterafstotend las kreeg ik direct een idee: dat kan ik dan toch ook gebruiken voor de resist techniek bij kaarten.
(Voor een uitleg over maskeren of resist technieken verwijs ik je naar een eerder bericht Uitleg Maskeren
Ik heb het meteen getest.

Ja!! Het werkt met aquarelverf en Memento dye inkt!! Dus ik ben ervan overtuigd dat je ook Distress Markers kunt gebruiken.

Voordat ik de foto's plaatste van de tests, heb ik even op internet gekeken naar de kosten van waterafstotende spray. Mijn Scapino-spuitbus is al minstens 7 jaar oud en bovendien is de toekomst van Scapino nu onzeker, dus ik heb gekeken naar andere merken.

De prijzen zijn zeer gevarieerd. Je kunt bij Kruidvat een spuitbus kopen voor € 2,65. Bij schoenenwinkels of online winkels kan de prijs oplopen tot € 14,95. Dus even rondkijken voordat je het echt koopt, of misschien heb je al een spuitbus thuis?


Let wel op!!! 

Als je deze spray gebruikt, doe dat dan in een goed geventileerde ruimte of buiten. 

Plak de stencil niet papier met een laagje. De stencil plakt dan zo goed dat die scheurt wanneer je dit verwijdert.


Tests


Voor beide tests gebruikte ik de stencil dat ik onlangs bij Zeeman heb gekocht.


Aquarelverf

Je krijgt echt een heel mooi effect, je kunt zelfs meerdere malen erover gaan. Ik ben zeer verrast en blij.

Resist techniek met aquarelverf en waterafstotende spray


Memento Dye inkt

Hier bracht ik de inkt aan met de V7 kwast. Ook hier komt er een heel mooi effect. Ik ben er hier maar een keer overheen gegaan met de kwast, maar je kunt het natuurlijk zo donker maken als je maar wilt.

Resist techniek met Memento Dye inkt

Schoonmaken van de stencil is niet echt nodig, omdat de vloeistof erg snel opdroogt, maar als je het toch wilt schoonmaken kan het met een vochtig doekje afgeveegd worden.

"Geluk ligt ergens in je kast"

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

2 opmerkingen:

  1. grappig hoe jij dat bedenkt,ik zou daar nooit opkomen...
    maar kreeg je het spul ook weer van je stencil af?

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===