dinsdag 21 juli 2015

Techniek: Memento inkt met water

Met het grote project van mijn nicht krijg ik helaas niet veel tijd om even met kaarten aan te slag te gaan, maar vandaag neem ik even de tijd. 

Ik ben even aan het spelen met mijn Memento Dew Drops inkt. Ik vroeg me af of je er ook monoprints mee kunt maken, en het antwoord is ja.

Monoprint met Memento Dew Drops inkt en water

Benodigdheden

Benodigdheden
  • Acrylblok
  • Water in een sprayfles
  • Linnenkarton
  • Memento Dew Drops inkt
Voor deze uitleg heb ik gekozen voor 4 tinten groen.

Je hoeft geen acrylblok te gebruiken, maar dat werkt wel goed omdat het zwaar en stevig is.

Linnenkarton lijkt heel veel op stof.

Linnenkarton

Hoe heb ik het gedaan 


Neem je Memento Dew Drop en maak strepen op je acrylblok. 

Maak strepen op je acrylblok. Let op de tip hiernaast.
Tip: Werk van licht naar donker, anders heb je kans dat de donkere kleuren op je lichtere kleuren afgeven. Dat is dan wel van invloed op je inktkleur in de toekomst.

Vervolgens spray je wat water erover. Niet te veel. Twee of drie keer sprayen is genoeg.

Nu kun je het acrylblok omkeren en op je papier neerleggen.

Acrylblok op karton
Het is niet nodig om het aan te duwen. Laat het even voor een paar seconden zo staan, zodat de dye inkt in het papier kan trekken.

Nu kun je de afdruk drogen, en dan bewerken op je kaart.

Afdruk na een paar seconden
Opruimen

Opruimen is zo gebeurd. Gewoon keukenpapier eroverheen en het acrylblok is schoon. Je kunt, als je meerdere afdrukken maakt, het acrylblok even onder de kraan afspoelen zodat het niet op je inktkussens afgeeft (als je ook met andere kleuren werkt).

Nu ga ik weer verder met het grote project.

"Neem soms de tijd om iets anders te doen."

Editor: Elske Kerkhof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===