donderdag 11 juni 2015

Gelliplate - Nee, verpakking

We zien dit allemaal. Iemand die iets moois maakt op een gelliplate met verf en 'n brayer. Helaas is mijn portemonnee heel erg streng en protesteert iedere keer als ik producten nodig heb voor mijn creativiteit.

Op het internet ben ik gaan zoeken voor alternatieven. Zelf een gelliplate maakt lijkt mij wel heel erg leuk en je kunt deze alsnog smelten als die schade oploopt. Na vele recepten te hebben gekeken, komt de goedkoopste zelfgemaakte gelliplate uit op rond €16,-. Nu, dat is niet veel voor iets dat je over en over kunt gebruiken, maar als je dat nog niet hebt, dan zelf iets proberen.


Wat heb je nodig

Wat heb ik gebruik?

Ik zag een grootte verpakking liggen en dacht bij mijzelf dat je dat toch ook kan gebruiken? En dat was de basis.


  • Verpakking
  • Verf
  • Paletmes
  • Karton


Werkwijze

Doe wat verf op de verpakking, verspreid die met het paletmes over de verpakking heen. Maak er patroontjes in, doe stencils op. Alles wat je met een gelliplate kan.


Hoe ziet de afdrukken uit?



































Wil je toch een Gelliplate (origineel of DIY) kan je de volgende video's bekijken.

Voor een DIY Gelliplate kan je op anja-ajna.blogspot kijken. Daar vind je een recept, met een goede uitleg.

In deze video laat Madeliefjuh je 3 techieken zien.




"Share what you have learned.
 You never know when you will need the expertise of someone else."


Editor: Sytze van der Graaf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===